Thursday, 31 March 2011

penting ni taw ! check this important dates :)

(1) MATRIKULASI
beli no ID at BSN (JULAI~OKTOBER 2010)
tarikh permohonan (1 JULAI~10 OKTOBER 2010)
semakan keputusan permohonan : PENGUMUMAN CLON BERJAYA PROGRAM 1 YEAR (5 WEEKS AFTER RESULT) REGISTRATION ON MEI 2011

: PENGUMUMAN CALON BERJAYA PROGRAM 2 YEARS (FIRST WEEK OF JUNE) REGISTRATION ON JUNE 2011
any information juz check on http://www.moe.gov.my/ . :)

(2) IPTA (for lepasan SPM/setaraf) & PROGRAM SIJIL&DIPLOMA DI INSTITUSI PENDIDIKAN TEKNIKAL&LATIHAN VOKASIONAL (TEVT) & LATIHAN KEMAHIRAN AWAM (ILKA)
beli no ID at BSN (1 NOV ~ 4 APRIL 2011)
tarikh permhonan : FASA 1 (1 NOV~31 DISEMBER 2010)
                           : FASA 2 ( 10 JAN~ 4 APRIL 2010)
semakan keputusan permohonan : FIRST WEEK OF MAY 2011 FOR IPTA ( REGISTRATION ON FIRST JUNE)
                                                  : MINGGU AKHIR MEI 2011 FOR TEVT&ILKA (REGISTRATION ON THE END OF JUNE/JULY 2011)
any information juz click http://upu.mohe.gov.my/

(3) KURSUS PERGURUAN LEPASAN SPM (KPLSPM)
beli no ID at BSN (MAC 2011)
tarikh permohonan (7 MAC ~25 MAC 2011)
semakan temuduga (4 APRIL 2011)
temuduga (11-22 APRIL 2011)
semakan tawaran (21 MEI 2011)
REGISTRATION ON 20 JUNE 2011
wants to get more information ? click http://www.moe.gov.my/

(4) LOWER 6
semakan keputusan permohonan (MEI 2011) p/s: surat tawaran hendaklah dicetak secara 'online'
REGISTRATION ON MAY 2011
still ta puas hati sebab nak tau maklumat selanjutnya ? sila tekan http://www.moe.gov.my/ .
SEKIAN , thank you wa syukran jazilan . :)

saya berjaya buat blog sendiri . yey !

yey ! alhamdulillah . finally , i've successfully made it ! seronok sebenarnya bila ada blog sendiri ni . kita boleh share macam2 dengan kawan2 kita yg lain . especially bila ada somting yg 'hot' . senang cakap , 'hot story' ! haha ! so saya akan sentiasa update blog saya ni untuk tatapan semua . :) actually , saya ni takde lah reti sangat nak edit blog saya cantik2 macam orang lain punya blog . dulu , sebelum saya buat blog ni , saya selalu stalker blog kawan2 saya yg lain . haha ! seronok gak baca apa yg dorang tulis kat blog masing2 . memang teringin sangat masa tu nak ada blog sendiri . n now , finally i made it . hee . lagi satu , sebelum ni saya juz rajin buat notes kat facebook je . ada jugak yg follow notes saya tu n bagi komen . now , kawan2 saya sekarang boleh laa bukak blog saya untuk mengetahui apakah tajuk2 yg saya akan merepek dan merepek lagi ! haha . i think enough for this first new post ! :) hope korang semua enjoy baca blog saya yg tak seberapa ni . love u all so strong ! haha . :)